Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Miejskie Przedszkole Nr 13 w Puławach

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Miejskie Przedszkole Nr 13 w Puławach (ul. Marii Curie-Skłodowskiej 7B, 24-100 Puławy, tel: 81 458-6420 - Dyrektor, email: mp13@um.pulawy.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Miejskie Przedszkole Nr 13 w Puławach.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2015-12-05.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-09-30.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Justyna Jeżak, e-mail: mp13@um.pulawy.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 814586420. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona częściowo zgodna  ustawą z dnia 04 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl

 

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Dostępnośc w budowie

Publiczne Przedszkole Integracyjne w Puławach zlokalizowane jest przy ul. Skłodowskiej 7B. Przedszkole stanowi budynek piętrowy, wolnostojący, w części podpiwniczony. Otoczony ogrodem. Budynek jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych.

  • Aby wejść do przedszkola należy pokonać furtkę otwieraną ręcznie, za którą znajduje się szeroki chodnik wyłożony kostką brukową
  • Wejście główne do budynku przeznaczone dla dzieci, rodziców, interesantów i personelu znajduje się bezpośrednio od strony ulicy Czartoryskich. Przy wejściu głównym po lewej stronie znajduje się podjazd dla osób przemieszczających się na wózkach inwalidzkich a po prawej stronie od drzwi znajduje się dzwonek, którym należy zasygnalizować potrzebę kontaktu z pracownikami przedszkola.
  • Wejście boczne do budynku od strony parkingu przeznaczone jest dla pracowników kuchni i dostawców.
  • Drzwi wejściowe jak i wszystkie drzwi wewnętrzne posiadają odpowiednią szerokość, która umożliwia przemieszczanie się wózków inwalidzkich.
  • Brak progów wejściowych do pomieszczeń znajdujących się w budynku
  • Budynek posiada windę i toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • Ogród przedszkolny dostosowany jest do dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych.
  • Sale zajęć znajdują się na dwóch poziomach: parterze i I piętrze.
  • Wszystkie gabinety specjalistyczne, sala gimnastyczna i kuchnia znajdują się na I piętrze. Chcąc wejść do tych pomieszczeń należy pokonać schody lub przemieścić się windą.
  • Szatnie dzieci znajdują się na parterze.
  • Od strony Szkoły Podstawowej Nr 2 znajduje się duży parking z wyznaczonymi miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych
  • Dodatkowo w przedszkolu od ulicy Czartoryskich znajduje się wyjście

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

  • Do placówki można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Warunkiem wejścia na teren przedszkola z psem asystującym lub psem przewodnikiem jest wyposażenie psa w uprzęż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym lub z psem przewodnikiem nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa.
  • Na parkingu znajdującym się na placu gospodarczym od strony kuchni są miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych
  • Budynek posiada windę i podjazdy do przemieszczania się osób niepełnosprawnych
  • Ciągi komunikacyjne są przystosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla niewidomych lub słabowidzących
  • Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego
  • Przedszkole nie posiada pętli indukcyjnych i aplikacji moblinych

10. Informacje dodatkowe

kontakt z przedszkolem:

  • telefoniczny pod numerem 81 458 64 20
  • mailowy: e-mail: mp13@um.pulawy.pl
  •  listowny na adres: Miejskie Przedszkole nr 13 w Puławach, ul. Skłodowskiej 7B, 24-100 Puławy

Uwaga!

 

Ze względu na sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ryzykiem wystąpienia koronawirusa SARS-CUV-2 i zapewnienia bezpieczeństwa w przedszkolu podjęte zostały działania prewencyjne mające na celu zapobieganie rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej

 

W związku z powyższym wejście do przedszkola zostało zamknięte

 

Rodzice komunikują się z nauczycielami i specjalistami poprzez wspólnie ustalone komunikatory. Korespondencje oraz wszelkie zapytania i dokumenty należy wrzucać do skrzynki pocztowej znajdującej się przy wejściu bocznym od strony Szkoły Podstawowej Nr 2 lub wysyłać na adres e-mail przedszkola: ppi@um.pulawy.pl 

W przypadku konieczności osobistego kontaktu z pracownikami przedszkola należy umówić się na spotkanie telefonicznie. Od interesantów wymagane jest posiadanie maseczki ochronnej i dezynfekcja rąk.

 

Jednocześnie z uwagi na bezpieczeństwo wskazane jest ograniczenie kontaktów bezpośrednich z pracownikami na rzecz kontaktów drogą telefoniczną lub e-mailową. Kontakt telefoniczny: 81 458 64 20, e-mail: mp13@um.pulawy.pl